Η ναυτιλιακή εταιρεία Maersk Tankers δοκιμάζει μια νέα τεχνολογία με την οποία μπορεί να χρησιμοποιεί ως καύσιμο στα πλοία της αιολική ενέργεια. Η συγκεκριμένη τεχνολογική καινοτομία επιτρέπει μείωση της κατανάλωσης καυσίμου μέχρι 10% και συνιστά σημαντικό εργαλείο για την μείωση των ρύπων στη ναυτιλιακή βιομηχανία.
Η συγκεκριμένη κίνηση έρχεται μετά την νέα πραγματικότητα που έχει διαμορφωθεί για την παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία με την άνοδο των τιμών πετρελαίου, γεγονός που θα οδηγήσει τα κόστη καυσίμου σε άνοδο κατά 1/4 ή περίπου 24 δισεκατομμύρια δολάρια το 2020, όταν και οι νέοι κανόνες περιορισμού των εκπομπών θείου τεθούν σε εφαρμογή.
Ειδικότερα, η εταιρεία έχει εγκαταστήσει δύο υψηλούς μεταλλικούς κυλίνδρους ύψους 30 μέτρων πάνω στο Maersk Pelican, ένα δεξαμενόπλοιο μεταφοράς προϊόντων μεγάλης κλίμακας (LR2). Οι κύλινδροι και τα πανιά του ρότορα λειτουργούν όπως τα μηχανικά ιστία που περιστρέφονται για να προωθούν το πλοίο μπροστά.
Το δεξαμενόπλοιο Maersk Pelican θα αναχωρήσει από το Ρότερνταμ την Πέμπτη για το δοκιμαστικό ταξίδι. Αν κριθεί επιτυχημένο τότε η Maersk Tankers σχεδιάζει να εγκαταστήσει κυλίνδρους στα μισά από τα 164 πλοία της.
Nα σημειώσουμε πως η εταιρεία δεν προσδιόρισε ακριβώς σε αριθμούς το μέγεθος της εξοικονόμησης καυσίμου εφαρμόζοντας την συγκεκριμένη τεχνολογία, όμως είπε πως ένα δεξαμενόπλοιο μεγάλης κλίμακας (LR2) κατά μέσο όρο καταναλώνει περίπου 35 τόνους ναυτιλιακού καυσίμου την ημέρα, σύμφωνα με όσα αναφέρει σε δημοσίευμά του το πρακτορείο Reuters.
Το συνολικό κόστος της παγκόσμιας ναυτιλίας καυσίμων είναι περίπου 100 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως, σύμφωνα με εκτιμήσεις των συμβούλων Wood Mackenzie που έγιναν τον Απρίλιο.
Το Maersk Pelican είναι το τρίτο σκάφος που έχει εγκαταστήσει την τεχνολογία ιστιοπλοϊκού ρότορα. Η Norsepower, η οποία παρέδωσε την τεχνολογία, πραγματοποίησε την πρώτη εφαρμογή σε ένα μικρό φορτηγό πλοίο το 2014 και σε ένα φέρρυ μπότ μεταξύ Σουηδίας και Φινλανδίας τον Απρίλιο του τρέχοντος έτους.
Πηγή: www.energypress.gr